EINES DE SUPORT AL PENSAMENT
A l'última sessió de Gtic, vam treballar els mapes conceptuals.
Segons els bloc de Gtic aquests mapes van ser inventat per Joseph D. Novak. Posseeix una tècnica fonamental per a representar el pensament a l'educació.
L'elaboració d'un mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i a extendre la nostra perspectiva en relació a una tesi.
- Selecció i jerarquització de conceptes (originant una llista i ordenar-la).
- Reflexió sobre la relació cada concepte amb tots els altres (cercar els connectors).
- Concepció d'una representació gràfica adequada (dibuixar el mapa de forma clara, entenedora i coherent).. En diferents circunstancies creem mapa conceptual a partir d'una estratègia menys sistemàtica.
En aquestes ocasions solem partir d'un concepte i anem incrementant un a un els altres i els connectors adients.
Per últim, ordenem el mapa i ressituem els conceptes de forma coherent.
En conclusió, l'elaboració d'una mapa conceptual és doncs un procès intel·lectual que facilita un aprenenttge significatiu en la mesura en que ens juda a incorporar els nous coneixements en els nostres esquemes mentals.
Per elaborar un mapa conceptual vam utilitzar el programa: CMapTools.
Aquí os adjunto un vídeo perquè no tingueu cap dubte com elaborar un mapa conceptual amb el CMapTools!
Seguidament, vam llegir un text anomenat: El dinar de Nadal, i vam fer un mapa conceptual.
En aquestes ocasions solem partir d'un concepte i anem incrementant un a un els altres i els connectors adients.
Per últim, ordenem el mapa i ressituem els conceptes de forma coherent.
En conclusió, l'elaboració d'una mapa conceptual és doncs un procès intel·lectual que facilita un aprenenttge significatiu en la mesura en que ens juda a incorporar els nous coneixements en els nostres esquemes mentals.
Per elaborar un mapa conceptual vam utilitzar el programa: CMapTools.
Aquí os adjunto un vídeo perquè no tingueu cap dubte com elaborar un mapa conceptual amb el CMapTools!
Seguidament, vam llegir un text anomenat: El dinar de Nadal, i vam fer un mapa conceptual.
A continuació, vam treballar el programa anomenat: Els Fluxogrames. Segons els bloc de Gtic, els diagramaes de flux són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca. La seva utilització prové del món de la informàtica però actualment s'utilitza en diversos àmbits. Per als futurs metres contemplem dues utilitzacions:
1) Per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional. Per exemple representar el procés per a l'acollida d'un nou professor a alumne a l'escoles.
2) Ensenyar als alumnes aquesta eina, tenint present que l'eina és un bon mitjà per aprendre i practicar amb: Presa de decisions, resolució de problemes, planificació, organtzació, destriar la informació essencial de l'accessòria, definició d'ordres i instruccions, compliment de normes...
Aquests fluxogrames tenen una simbologia molt definida de la que en podem destacar:
Per posar això en pràctica ho vam fer amb l'eina anomenada: Gliffy. És un programa per treballar la lògica i el pensament. Aquí us deixo el link:
http://www.gliffy.com/
I per finalitzar, per a que pogueu veure un exemple us adjunto el meu treball elaborat amb aquest programa:
Comentarios
Publicar un comentario