EINES DE SUPORT AL PENSAMENT

A l'última sessió de Gtic, vam treballar els mapes conceptuals. 
Segons els bloc de Gtic aquests mapes van ser inventat per Joseph D. Novak. Posseeix una tècnica fonamental per a representar el pensament a l'educació.

L'elaboració d'un mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i a extendre la nostra perspectiva en relació a una tesi.


Freqüentment, la creació del mapa passa per diferents etapes: 
- Selecció i jerarquització de conceptes (originant una llista i ordenar-la).
- Reflexió sobre la relació cada concepte amb tots els altres (cercar els connectors).
- Concepció d'una representació gràfica adequada (dibuixar el mapa de forma clara, entenedora i coherent).. En diferents circunstancies creem mapa conceptual a partir d'una estratègia menys sistemàtica. 

En aquestes ocasions solem partir d'un concepte i anem incrementant un a un els altres i els connectors adients. 

Per últim, ordenem el mapa i ressituem els conceptes de forma coherent. 

En conclusió, l'elaboració d'una mapa conceptual és doncs un procès intel·lectual que facilita un aprenenttge significatiu en la mesura en que ens juda a incorporar els nous coneixements en els nostres esquemes mentals.

Per elaborar un mapa conceptual vam utilitzar el programa: CMapTools.
Aquí os adjunto un vídeo perquè no tingueu cap dubte com elaborar un mapa conceptual amb el CMapTools!



Seguidament, vam llegir un text anomenat: El dinar de Nadal, i vam fer un mapa conceptual.

A continuació, vam treballar el programa anomenat: Els Fluxogrames. Segons els bloc de Gtic, els diagramaes de flux són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca. La seva utilització prové del món de la informàtica però actualment s'utilitza en diversos àmbits. Per als futurs metres contemplem dues utilitzacions:

1) Per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional. Per exemple representar el procés per a l'acollida d'un nou professor a alumne a l'escoles.

2) Ensenyar als alumnes aquesta eina, tenint present que l'eina és un bon mitjà per aprendre i practicar amb: Presa de decisions, resolució de problemes, planificació, organtzació, destriar la informació essencial de l'accessòria, definició d'ordres i instruccions, compliment de normes...

Aquests fluxogrames tenen una simbologia molt definida de la que en podem destacar:

                           [einesfluxograma1.jpg]

Per posar això en pràctica ho vam fer amb l'eina anomenada: Gliffy. És un programa per treballar la lògica i el pensament. Aquí us deixo el link:

http://www.gliffy.com/ 


I per finalitzar,  per a que pogueu veure un exemple us adjunto el meu treball elaborat amb aquest programa:
Des del meu punt de vista, aquestes noves eines em poden ser molt útils en un futur. Us motivo perquè treballeu amb aquestes eines, al principi és una mica complicat, però quan exampeu la pràctica és molt sencill!

Comentarios

Entradas populares