Caminant, descobrint, creixent ...

Hola!!

Que ja fa cinc mesos que no t'escric! Ha estat una extensa temporada d'adaptació i de coneixença. Com tots els inicis, són desconeguts i no són fàcils. He necessitat un llarg temps per comprendre i entendre la cultura americana, i així poder compaginar amb la seva gent. Però bueno, ja estic a l'equador! (que ràpid passa el temps...).

Per si no t'enrecordes, estic treballant en una escola pública "Heritage Elementary school" pel programa anomenat "Dual immersion language (DIL)". El centre educatiu forma part de The Cache Country School, que s'encarrega de proporcionar als seus mestres i administradors les eines necessàries per ajudar als estudiants. Aquest districte lidera l'estat en l'art de les llengües i la competència matemàtica.

QUIN ÉS EL MEU PAPER A L’ESCOLA?

La meva funció és ajudar a tots els alumnes en el seu aprenentatge. En alguns moments treballo en petits grups i proporciono estratègies aquells que tenen més dificultats en el seu procés. Diàriament treballo amb els alumnes de primer, segon i tercer de primària.

A part de complir amb el meu rol, dir que com passo quasi tot el dia amb els alumnes de primer tinc més vincle amb la tutora, fins al punt que programem i innovem dins l'aula de forma conjunta. Per aquesta raó, com a mestra em sento responsable de l'aula i dels seus alumnes. Proporciono a la tutora els meus coneixements i la meva experiència perquè els nens puguin evolucionar. Si alguna cosa no funciona, ho parlem i ho canviem. Si alguna estratègia no acaba d'anar bé, ens reunim i en pensem una altra, i així constantment. Es tracta d'observar, actuar, canviar i valorar, i tinc comprovat que funciona, perquè obtenim molts bons resultats. Tanmateix assisteixo amb ella a les reunions, tant de claustre com de nivell, a més d'haver estat a les "Parents-teachers conferences", és a dir, a les reunions amb els pares que per cert, em va resultar molt interessants.

Les dues formem un petit gran equip.

Després de fer-te una pinzellada del meu dia a dia sé que tens curiositat per saber COM TREBALLEM. Realment aquí l'educació és tradicional, encara que quan podem incorporem activitats més dinàmiques. Aquí s'exigeix molt en què l'aprenentatge matemàtic dels nens sigui satisfactori. Les puntuacions de les proves matemàtiques es valoren en percentatges i un alumne ha d'assolir un mínim d'un 80%, si la seva puntuació és menor, es considera que el test no ha estat superat. Quan això succeeix els infants reben un "re-teach" que corre de la meva part igual que el "pre-test" (tot en espanyol clar...).

Pel que fa a l'ensenyament de l'espanyol, el programa ofereix un llibre amb varies històries per adquirir nou vocabulari. Però abans de fer ús d'aquest material, el primer pas va ser ensenyar als alumnes les lletres, sempre acompanyades d'un gest. Quan vam considerar que les lletres estaven assolides, vam saltar al segon pas, les síl·labes. Aquestes ja estaven suficient treballades vam seguir caminant fins a arribar a les paraules. En aquest moment, és quan vam posar a l'abast dels nens el llibre de lectura.

Encara que l'ensenyament es defineixi per ser tradicional hi ha un aspecte que treballen a l'escola del qual estic enamorada. Sé que el concepte d'infant que ha de tenir una escola i els mestres és el d'un infant capaç, però no sempre aquesta idea es posa a la pràctica (segons la meva experiència). Aquí ho treballen i cada dia i com a mestres tenim "prohibit" dir la paraula NO als nens. Perquè ells sempre poden fer-ho, i així ho creuen. D'aquesta manera ajudem als nens a vestir-se d'autoestima i de sentir-se capaços, sense limitacions i amb ganes de seguir progressant. Crec que si l'alumne se sent d'aquesta manera, l'èxit escolar està assegurat.

Anyway, considero que l'escola en la qual estic treballant és un bon centre educatiu. Accepta la diversitat, transmet la cultura i imparteix la segona llengua, en aquest cas, l'espanyol. Transmet els VALORS de llibertat i proporcionen una experiència d'un aprenentatge educatiu equitatiu, desafiant, significatiu. El seu objectiu és que tots els estudiants puguin assolir l'aprenentatge, el pensament, el caràcter i les habilitats vitals necessàries per a l'èxit en els seus esforços personals, educatius i professionals. L'escola vol que siguin líders i desenvolupin autonomia per fer qualsevol cosa, i així, educar i ensenyar als estudiants per tenir èxit en un món canviant.

Prometo que no tornaran a passar cinc mesos...

I see you pretty soon!

Una mestra per Estats Units. ֍









Comentarios

Entradas populares