POWER POINT

Un cop llegit el document que ens va enviar el professor sobre el power point, podem saber que hi trobem dos tipus de presentacions: la tradicional i la creativa

A continuació, destacare el més important de la lectura.

La utilització tradicional de les presentacions ens dona la oportunitat d'estructurar el discurs amb una alta precisió i això en entorns molt formals. Podríem anomenar els avantatges següents:
-  L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus o de l’esquema... - Permet d’incorporar imatges il·lustratives. 
-   Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria.
- Podem inserir tota mena d’elements multimedials com ara: imatge, so, vídeo, animacions,...
-   L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
-  Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el significat dels continguts.
Però també hi trobem alguns desavantatges:
- Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix amb claredat.- L’orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
- Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
- Hi pot haver un abús dels elements multimedials. El cas més clar seria la repetició indiscriminada de determinats tipus de sons.
- Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
- Una idea generalitzada és que si incorporem molt efectes d’animació i transició en la presentació, aquesta serà més interessant, en aquest cas correm el risc que, en el millor dels casos, l’auditori miri els efectes i no escolti el discurs.
- Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimilen més ràpid.
- S’estableix a classe un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.


A part d'això, el power point està format per uns trets que identifiquen un ús concrets de les presentacions com una modalitat innovadora. Alguns d'aquests trets són els següents:
- Presentacions que treballen en espais i moments que van mes enllà de la situació de classe formal. Hi ha un abans i un després tant per part de l’alumne com del professor.
- Presentacions que cerquen i causen la interacció professor/alumne o alumne/alumne.
- Presentacions que afegeixen elements propis del llenguatge audiovisual com un element més que ens facilita l’expressió a classe i sobretot el treball referent a actituds, normes i valors o el treball més encaminat a les emocions.
- Presentacions que faciliten el discurs de l’educador.
- Presentacions que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu.
- Presentacions que propicien l’estructuració, la síntesi i la reflexió dels continguts.
- La no limitació de l’ús del programa PowerPoint a les presentacions i pensar què es tracta d’una bona eina amb moltes més possibilitats que les de crear i visualitzar diapositives.
- El PowerPoint dóna suport i potencia les metodologies que conscientment.

Si vols més informació sobre aquesta aplicació, entra aquí. 

En defenitiva, una presentació de power point ha de ser senzilla, sense que hi hagi molt contingut i sense posar allò que llegirem a l'explicació del tema.

Comentarios

Entradas populares