COMPETÈNCIA COMUNICATIVA!

COED

A l'última classe de COED, es va treballar la Competència Comunicativa:
Es pot dir, que el domini de la llengua és bàsic, és allò que necessitava tot ésser humà per viure en el grup social. Però, a mesura que el hemm anat avançant ens adonem que no hi ha prou amb el domini de la llengua. Per aquest motiu, es va inventar el que s'anomena: la competència comunicativa.
És un terme que es va començar a emparar al 1977. El missatge que nosaltres volem transmetre, serà efiaç quan assolim l'objectiu. Això dependrà del nostre grau d'eficàcia en el discurs. I s'assoleix, el grau d'eficaàcia del comunicador serà elevat.
Nosaltres aprenem a parlat dins d'un grup social per experiència.
Un comunicador eficaç coneix les paraules i les integra.
- Components de la competència comunicativa
Hi trobem 4 tipus de coneixement i habilitats:
1) Competència lingüística/gramtical: S'ocupa de: · nivell fonològic
                                                                                          · nivell morfològic
                                                                                            · nivell sintàctic 
                                                                                            · nivell lèxic i semàntic
2) Competència sociolingüística: S'ocupa de: · situació dels participants
                                                                             · propòsit de l interacció
                                                              · normes i convencions de la interacció.
3) Competència discursiva: S'ocupa de: · cohesió de la forma
                                                                          · coherència en el significat
4) Competència estratègica: Un comunicador, tindria que saber els sinònims que hauria de triar o dir-ho de diferents  manera. Com més recurso dominem, serem més eficacços.
Un comunicador eficaç és aquell que s'assegura el seu discurs i sabr-lo estructurar, tenint en compte el grau d'atenció al públic.
Un comunicador eficaç que vol ser el màxim d'efectiu, ha d'anomenar el que parlarà, parlar-ne i al final la conclusió, com un resum del que ha parlat.     

I per últim veurem un vídeo de Núria Fusté en el qual es presenta d'una forma molt original:


          

Comentarios

Entradas populares