RECURSOS DIGITALS

En relació a l’entrada anterior, fa uns dies vam tractar a classe el tema de la creació de materials didàctics per presentar als alumnes, recursos per a l'aprenentatge autònom a l'escola. Podem dir que tenim tres grups de recursos, la visualització de coneixements, la comprovació d’adquisició de sabers i la seva posada en comú. Alguns recursos podrien ser:

  1. Enregistrar explicacions:  Movenote (presentació power point que et permet gravar-te, amb imatge i veu o només veu), Educreations (aplicació per al iPad que permet enregistrar la veu i la imatge de la pantalla), Lensoo create (aplicació per a iPad i Android semblant al Educreation)
  2. Preparar el treball de vídeos de manera autònoma: Edpuzzle (recurs per fer preguntes dins dels vídeos), VideoAnt (semblant a Edpuzzle amb més possibilitats), Videonot.es i altres
  3. Preparar materials per a la posada en comú del treball autònom a l'aula: Kahoot, Mentimeter, Google Forms (tots tres permeten veure si s’han realitzat algunes activitats, es poden fer preguntes per saber si s’han complert els objectius).


L’activitat que vam desenvolupar tractava en escollir una d’aquestes applicacions, en el meu cas vas ser Edpuzzle, per treballar algun tema en concret de primària. El vídeo que vaig utilitzar va ser el següent: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs&t=45s . Durant el procés hem vaig donar compte que pot ser una bona eina per millorar la comprensió, ja que l’aplicació em permetia afegir interrogants que facilitaven la interpretació del video. Per tant, es podria dir que aquestes eines són uns recursos digitals que permeten crear activitats dinàmiques. Els infants es sentiran entusiasmats davant d’aquesta nova manera de treballar i indirectament estaran aprenent nous continguts i coneixements.

Comentarios

Entradas populares