ROBÒTICA EDUCATIVA
Avui hem exposat el meu grup i jo! El tema que hem tractat ha sigut la ROBÒTICA EDUCATIVA. Abans de començar, vam elaborar un video introductori amb quatre pincellades del què és la robótica educativa. El vídeo és el següent:
https://www.youtube.com/watch?v=T80jZJfx7dU
https://www.youtube.com/watch?v=T80jZJfx7dU
Seguidament vam distribuir la classe en cinc grups perquè poguessin experimentar amb uns robots.
Grup 1: Tenien les “Bee-bots” i havien de fer una coreografia.
Grup 2: També tenien les “Bee-bots” però havien de crear un circut perquè poguessin seguir el recorregut.
Grup 3: Van fer servir un robot anomenat “Wall-e” que recull objectes mitjançant un iman. Per poder fer servir aquest robot vam decidir treballar el concepte de reciclatge.
Grup 4: Aquest grup va utlitzar el robot de lego per saber programar-lo.
Grup 5: Aquest grup és el que vaig dinamitzar jo i a partir d’un cotxe robot havien de programar-lo perquè pogués seguir un recorregut dins d’un plànol.
Personalment, l'experiència amb la robòtica va ser molt significativa, perquè vaig gaudir moltíssim i vaig aprendre com fer funcionar aquests robots: programar, desprogramar... Al final de la sessió, cada grup va explicar els seus punts forts i punts febles del robot amb què els hi havia tocat treballar. Com a punt fort totes va arribar a la conclusió que són unes eines molt adequades per establir seqüències, ja que, els infants han de tenir clar què és el que volen que el robot faci, és a dir, saber com han de PROGRAMAR perquè segueixi uns passos concrets o per seguir un recorregut determinat. Tanmateix, el temps era molt limitat i les altres companyes no podien conèixer i manipular en profunditat els altres robots. Per aquesta raó, hauria allargat aquestes activitats una sessió més. Personalment, a l'hora de treballar la programació robòtica amb els alumnes, el que podem fer és convidar-los que es descarreguin una app amb anterioritat (aprofitant la tecnologia mòbil per l'aprenentatge) sobre el robot que volguéssim treballar, per tal de familiaritzar-se amb el seu funcionament, d'aquesta manera, a classe tot resultaria més àgil. Tot i així, considero que són recursos senzill d'utilitzar i que a partir de poques indicacions els alumnes el poden fer servir sense cap inconvenient.
Destacar però, que el meu que és el que utilitzava el "cotxe robot" podem destacar un punt feble de la robòtica. Durant la seva manipulació, ens vam trobar que a l'hora de programar-lo i de donar-li les pautes adequades per seguir el recorregut, en moltes ocasions es desviava o no segui les indicacions donades. També, els grups que feia servir les Bee-boots, algunes d'elles es van quedar sense bateria. Per tant, és de vital importància que abans d'utilitzar aquests materials amb el grup-classe els revisem per conèixer si el seu funcionament és adequat.
Com a conclusió global comentar que gràcies a aquesta experiència m'he adonat que la robòtica sí que pot oferir aprenentatge. Són materials de fàcil ús i molt senzill d'entendre el seu funcionament. Amb aquests materials es poden crear activitats molt interessants pels nens on desenvoluparan certes habilitats i competències per resoldre el repte, en grup, aportant solucions elaborades entre tots els membres. D'aquesta manera, treballar la robòtica educativa potencia el treball cooperatiu on tot el grup s'ha de posar d'acord per establir les indicacions idònies al robot, calcular les distàncies dels moviments, entre d'altres. En definitiva, quan en un futur pròxim utilitzi aquest material a l'aula el meu objectiu no serà que els alumnes esdevinguin experts en programació, sinó que es comencin a familiaritzar amb aquests dispositius programables, cada cop més presents en la nostra societat, ja sigui, l'iPad, el mòbil, l'ordinador... A partir d'aquestes activitats els infants a poc a poc van adquirint la capacitat per entendre com es programen els robots, i per tant, adquiriran una habilitat molt significativa que els serà molt últim en el futur.
Comentarios
Publicar un comentario