CONCEPTUALITZACIÓ DE LA NATURALESA DE L'APRENENTATGE AMB ORDINADOR. BENJAMIN BLOOM

Segons el bloc de Gtic, aquesta classificació parteix de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956)  van fer per classificar les activitats educatives i que és coneix com taxonomia de Bloom. Una de les seves aportacions va ser que aquestes estaven graduades de més senzilles a més complexes.


Dels tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any 2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.

Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment  i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:




Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, las tasca que habiem de realitzar és der un repà de totes les eines i recursos TIC's treballadats al llarg del curs, crear una taula idican quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles.
Per a visionar la classificació de l'any 2008 entra aquí. 
La meva classificació és la següent:

DELICIOUS:
       1)Recordar
-     2)Aplicar

      EDU.365
-     1)Comprendre
-     2)Aplicar
-     3)Avaluar

LLICENCIA CREATIVE COMMONS
-          1)Comprendre

WIKIPEDIA
-    1)Aplicar
-    2)Comprendre
-    3)Avaluar

BLOC
-        1)Avaluar
-    2)Aplicar
-    3)Crear
-    4)Comprendre

GOOGLE DRIVE
-     1)Aplicar

POWER POINT
-     1)Crear
-     2)Recordar
-     3)Aplicar
-     4)Avaluar

RSS
-     1)Recordar

PREZI
-     1)Avaluar
-     2)Aplicar
-     3)Crear
-     4)Comprendre

GOOGLE READER
-     1)Recordar
-     2)Analitzar
-     3)Comprendre

FLUXOGRAMES I MAPES CONCEPTUALS
-    1)Elaborar
-    2)Analitzar
-    3)Aplicar
-    4)Avaluar

Comentarios

Entradas populares