CONCEPTUALITZACIÓ DE LA NATURALESA DE L'APRENENTATGE AMB ORDINADOR. BENJAMIN BLOOM
Segons el bloc de Gtic, aquesta classificació parteix de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956) van fer per classificar les activitats educatives i que és coneix com taxonomia de Bloom. Una de les seves aportacions va ser que aquestes estaven graduades de més senzilles a més complexes.
Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:
Dels tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any 2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
Podem veure les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000 en la imatge següent:
Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, las tasca que habiem de realitzar és der un repà de totes les eines i recursos TIC's treballadats al llarg del curs, crear una taula idican quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles.
Per a visionar la classificació de l'any 2008 entra aquí.
La meva classificació és la següent:
DELICIOUS:
1)Recordar
- 2)Aplicar
EDU.365
EDU.365
- 1)Comprendre
- 2)Aplicar
- 3)Avaluar
LLICENCIA CREATIVE
COMMONS
- 1)Comprendre
WIKIPEDIA
- 1)Aplicar
- 2)Comprendre
- 3)Avaluar
BLOC
- 1)Avaluar
- 2)Aplicar
- 3)Crear
- 4)Comprendre
GOOGLE DRIVE
- 1)Aplicar
POWER POINT
- 1)Crear
- 2)Recordar
- 3)Aplicar
- 4)Avaluar
RSS
- 1)Recordar
PREZI
- 1)Avaluar
- 2)Aplicar
- 3)Crear
- 4)Comprendre
GOOGLE READER
- 1)Recordar
- 2)Analitzar
- 3)Comprendre
FLUXOGRAMES I MAPES
CONCEPTUALS
- 1)Elaborar
- 2)Analitzar
- 3)Aplicar
- 4)Avaluar
Comentarios
Publicar un comentario