CONCEPTUALITZACIÓ DE LA NATURALESA DE L'APRENENTATGE AMB ORDINADOR
Després de llegir la següent entrada del bloc de Gtic: ''Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador'', treballem les quatre metàfores:
1. La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor: Per posar en pràctica la següent metàfora utilitzem un programa anomenat: JClic. I realitzem l'activitat del ''Pi pinyoner''.
El JClic és un programa on l'ordinador fa de tutor.
Seguidament, treballem la Zonaclic. És un espai de cooperació obert a la participació de tots els educadors/es que vulguin compartir els materials didàctics creats amb el programa. Per a més informació:
Per últim, a 365.cat pots trobar vàries activitats en el qual l'ordinador ensenyi i eduqui.
2. La metàfora de la construcció: L'ordinar com a alumne: En aquest cas, l'alumne controla la màquina i no al contrari.
Paper, a finals dels anys 60, va crear el concepte micromon. Consisteix que l'alumne construeix idees a partir de la seva activitat exploratòria en un ambient d'aprenentatge per descoberta seguint un procés reflexiu i actiu.
Ralitzem un exercici amb el programa Scratch. Amb aquest programa l'alumne ''ensenya'' , donant instruccions a l'ordinador per indicar-li les tasques que ha de fer. Per descarregar-ho entra en aquest link:
Imatge del navegador
Aquest programa s'utilitza a primària.
3. La metàfora de laboratori: L'ordinador com a simulador: Un exemple d'aquesta metàfora, és el programa de ''La doctora Xinxineta'' i el ''Crayon
Physics”. És un simulador d'una planta que creix, i els infants tenen l'oportunitat d'experimentar, comparar i deduir.
4) La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina: L’ús de
l’ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària. A
l’escola també es dóna aquest fet. Els infants haurien de treballar des de ben
petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i
emprar eines de suport a la comunicació.
Comentarios
Publicar un comentario